מיס עולם, הנחיית טקס המשואות והשופט בדימוס
"עינייך יונים", "קולך ערב ומראך נאוה", שדייך כאשכולות הגפן" – שיר השירים אשר לשלמה
דברי השופט
מדובר בסגן נשיא בית משפט השלום בבאר שבע ושופט בית משפט השלום בתל אביב [בדימוס] -השופט עודד אליגון, אשר התייחס בדבריו למנחה של טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל, הגברת לינור אברג'יל, שחקנית ועורכת דין במקצועה, ואלה דבריו:
ניסיתי לצפות בטקס הדלקת המשואות, אחרי דקה נמלטתי על נפשי. המגישה חובשת לראשה תרבוש רב קומות, כמצווה בימים אלה על נשים שומרות מצוות.
מאידך, שמלתה ההדוקה מבליטה היטב את שדיה המתנוססים בגאון לתפארת מדינת ישראל, זאת כדי לשמח את ליבם של אחינו החילונים, וכנראה גם כדי ליצור אווירה שלאחדות בעם.
לשכת עורכי הדין מוזמנת לבדוק האם יש בדבריו של השופט בדימוס משום פגיעה בעמית למקצוע שלא לצורך. אולי כן לצורך – השמעת קול ומשיכת תשומת לב...
שפת התנ"ך
שפת הקודש היא השפה העברית – והיא גם שפת התנ"ך.
אנו משתמשים בשפה העברית התנ"כית בהווה, תוך הבנה של הפסוקים ואיננו זקוקים לתרגום. אפילו התרגום לארמית, הנהוג בבתי הכנסת בקהילות תימן בישראל – פחות מובן מהמקור, כי שפת התנ"ך היא שפתנו, בדיבור ובכתיבה, בספרות ובכל אמצעי אחר של דיבור וכתיבה.
האופנה – בניגוד לשפה – לובשת צורה ופושטת צורה, אך מהמילים אפשר להסיק על האופנה, שכן, מאין לשלמה המלך כי שדיה כאשכולות הגפן, לולא הייתה שמלתה הדוקה?!
להבהיר, כאן אין דיון או התייחסות לסוגיה, האם מדובר באהבה בין שלמה המלך לבין בת כפר, או בין בורא עולם לעמו, כי אין צורך לדון בכך – גם אם הסיפור משל הוא, המשל נבחר להיות, לגופם של דברים, תיאור האהבה הגשמית בין איש לאישה, ובכך מדובר.
...ואת שיר השירים קוראים מדי ערב שבת בבתי הכנסת, קבל עם ועדה - כלשונו, בשלמותו, ללא שום תרגום, ובקהילות מסוימות מקובל שהילדים קוראים: האם זה נבצר מידיעתו של השופט?! ומדוע לא קרא על כך, תגר כפי שקרא תגר על לינור אברג'יל?!
מעבר למילים
מעבר למילים, מבצבצת בדברי השופט שנאה לסממנים המזוהים עם יהדות.
לא ב"תרבוש רב קומות" מדובר, אלא בכיסוי ראש אופנתי, שלא מתיימר ואינו יכול להסתיר את יופייה של מיס תבל לשנת 1998 ולא ברור מה מצא השופט להוסיף ולהפוך יתרון לחיסרון; או שכן ברור...
אם השופט חילוני ודן את אברג'יל בעיניים חילוניות, אין לו מה להלין על ההופעה, ואם הוא שומר מצוות, גם אז אין לו מה להלין, ראה שיר השירים אשר בו ישנה התייחסות חיובית לאישה היפה, ראה גם הנאמר על רחל [*] ועל דויד המלך [**], ועוד.
אכן, אין בתנ"ך סגידה ליופי, אולם אין בו ערך של הסתרת היופי כפי שקיים בדתות אחרות, זאת אף זאת, קיימת במקורותינו גישה חיובית לקיומו של היופי האנושי כיתרון [שאינו מספיק].
הבחירה
לגופו של נושא, הבחירה בגב' לינור אברג'יל כמנחה, היא בחירה לגיטימית, ואף מוצלחת וקולעת, והשופט לא מתח ביקורת על תוכן ואופי ההנחיה...
היא לא נבחרה לתפקיד רק בזכות בחירתה כמיס תבל, אלא גם בהיותה משכילה ושחקנית מקצועית, וחברו בה כמה תכונות יחדיו שהציבו אותה במעמד כמתאימה לבצע את המטלה, שעברה בשלום, לתפארת מדינת ישראל.
--------------------
[*] "ורחל הייתה יפת תואר ויפת מראה" [בראשית פרק כ"ט פסוק י"ז].
[**] "והוא אדמוני עם יפה עיניים וטוב רואי" [שמואל א' פרק ט"ז פסוק י"ב].