תפריט חיפוש

מחדל בטיחותי ברכבת ישראל כמו ביציאה למרפסת

5 מאי, 2021 |
ד"ר אברהם בן עזרא

הליקוי של מדרגה בודדה עובר מהמגורים ויתר המבנים - גם אל הרכבות...

רכבת ישראל רכשה קרונות חדשים, שאינם מתאימים למפלסי מרבית הרציפים, באופן שנוצרת מדרגה בעלת רום של 20 ס"מ בין מפלס רצפת הקרונות לבין מפלס הרציף.

למה הדבר דומה? לליקוי המושרש במאות אלפי דירות חדשות בכל רחבי הארץ, במעברים מהסלון [ומחדרים אחרים] אל המרפסות. גם כאן מי שנכנס, ומי שיוצא - נאלץ לדלג על מדרגה, ועלול להיכשל ולהינזק בשל כך.
זאת ועוד, גם ברכבת, המדרגה משפיעה על מזקף ראש (גובה המעבר) - בדיוק כמו במעברים למרפסות, ומקטינה אותו בשיעור רום המדרגה.

אציין כי הפתרון של הצבת שלטי אזהרה - אינו פתרון כלל, אלא רק מעשה היוצר המחשה שמדובר בליקוי בטיחותי מובהק.

הציבור הסתגל לליקוי הבטיחותי, שנהפך לחלק אינטגרלי מהווי המגורים במדינה, ועתה - אם לא ימצאו פתרון לביטול הליקוי בקרונות הרכבת - גם יתקיים הליקוי הבטיחותי גם בתחבורה הציבורית...

הסתגל לקושי במעבר כיסא גלגלים [או: עגלת תה] מהמטבח/סלון אל המרפסת, לנזקי גוף "קלים" (כאלה שלא מצדיקים פניה לערכאות) עקב נפילות כשהרגל נתקלת במדרגה, ועתה - מצפים כי הציבור יסתגל גם לנזקים שייגרמו, במעברים בכניסות אל הקרונות [ככל שהליקוי לא יבוטל].

משרדנו יעשה כל שביכולתו כדי לצמצם עד כדי ביטול את ליקוי הבניה המובהק של מדרגה בודדה [או: סף מוגבה, או: הגבהה] במעבר מחדר אל מרפסת.

טוען סינון...ajaxSpinner