תוכניות הריאליטי כבמה
האדריכל ישראל גודוביץ' נכנס לבית האח הגדול ופרש כעבור 10 ימים בהם מיצה את עצמו. הפרישה בזמן מהווה מסר נוסף על המסרים שהעביר לצופים מבית האח הגדול בנושאי תכנון, יזמות ובניה.
זכור לי פיליטון של אפרים קישון, בו הוא מתאר כיצד "כבש את העולם" ונהיה באחת לאחת הדמויות הפופולאריות במדינה, בעקבות "ריאיון בטלוויזיה" – ריאיון בן שתי שניות בו הוא הספיק להראות את הבזק דמותו במרקע ולומר שתי מלים חסרות משמעות בעליל.
מאותו "אירוע תקשורתי" – כל אחד ברחוב זיהה אותו וברכו לשלום, ורבים שיחרו לפתחו כדי שיואיל להפנות אליהם תשומת לב ולומר משהו על אודות אותו "ריאיון" קצרצר.
התקדמנו.
עכשיו התעלתה הטלוויזיה על עצמה והעמידה מתוך תוכה רף נוסף, גבוה יותר, לפרסום – תכניות הריאליטי.
מי שמשתתף בתוכניות הריאליטי, זוכה לחשיפה רבתי בציבור, בדרך כלל כשהוא נתון למצבים לא שגרתיים, מה שמהווה אבן שואבת צופים - עקב תכונות הסקרנות והחטטנות של הציבור, עקב חוסר ערכים בקרב אוכלוסיות רבות בציבור, ומציאת אלטרנטיבה ומילוי הריקנות באותן תכניות ריאליטי.
הדרך להגיע לקהל רב עוברת בתוכניות הריאליטי, ואף שיש דרכים חליפיות - זו בוודאי דרך בטוחה ובדוקה להשגת מטרת פרסום וחדירה לתודעת הציבור.
המסר המועבר באמצעות החשיפה המביכה – זוכה לרייטינג גבוה.
כשממצים את המטרה, ככל שלכמה משתתפים יש באמת מטרה לה הם מקדישים את השתתפותם במופע הריאליטי – כל שהות נוספת מזיקה.
האדריכל ישראל גודוביץ, מהדמויות המרתקות בתוכנית "האח הגדול", הודיע כי הוא מיצה את עצמו כעבור 10 ימי השתתפות, שהיו כרוכים באמירות מעניינות וחשובות מול האומה, על נושא הבניה במדינה, ומלווים במטוס-תמיכה לפעילותו בתוך בית האח הגדול, שאורגן במפתיע על ידי צופים אשר התלהבו מהאדריכל גודוביץ; מיצה את עצמו - ונטש את הריאליטי הכי נחשב במרקע, לטובת החיים האמיתיים.