חניה טורית
אפשר להתחיל דיון בנושא החניה הטורית בכך -
ככל שהמכונית הפנימית כלואה ולא ניתן להוציאה מהחניה מבלי להתניע את המכונית החיצונית ולהוציאה תחילה - הרי לא מדובר בחניה טורית המכילה שני מקומות חניה, אלא מדובר בחניה אחת בלבד, זו הפנימית, ועוד דרך אליה.
כשנכנסת המכונית השנייה לחניה, היא חוסמת את המכונית הפנימית.
הטענה כי כאשר שתי המכוניות שייכות לאדם אחד או למשפחה אחת - מותרת חניה טורית, היא טענה לא נכונה.
מי שרוכש שתי מכוניות, מתכוון לנסוע ולחנות במכוניותיו, הוא ואחרים, באופן חופשי ובלתי תלוי, והחניה הטורית מגבילה את זכותו זו.
אדם יכול להיות בחו"ל, בחופשה, בעבודה, חולה, כועס, רשלן או תעלולן - וניתן להרכיב מצבים אפשריים שונים לאור כל האפשרויות, של הגבלת חופש השימוש במכונית החונה בחניה הפנימית של חניה טורית.
בבדיקת "הנחיות לתכנון חניה, פרק ד': תכנון חניונים", בהוצאת משרד התחבורה, לא מצויה, כפתרון למצוקת החניה וחניה טורית.
מדובר במסמך המקובל ברשויות מקומיות ובוועדות לתכנון ולבניה, ומיושם בתכניות. מסמך זה בא למלא חלל בתקינה - שכן לא קיים תקן ולא קיימת תקנה המסדירים את החניות ברמה הנדרשת לשם תכנון וביצוע.
בכל הפתרונות ובכל הדוגמאות המופיעים במסמך, יש התייחסות ליציאה ולכניסה של המכונית ממקום החניה ואליה בצורה נוחה ובטיחותית, ולא עולה על הדעת פתרון מסוג החניה הטורית.
להלן שרטוט לדוגמא המתייחס לחניון פתוח.
מי שדואג למרווחי ביטחון ולרדיוסי תנועה בטיחותיים, ונוחים, לא יאפשר כליאת מכוניות בחלק הפנימי של "החניה הטורית", ואכן, כאמור, אין חניה טורית בהנחיות לחניה של משרד התחבורה.
שיעור ירידת הערך בשל מסירת חניה טורית, כאילו מדובר בשתי חניות - הוא שיעור ערכה של חניה אחת, ולא חלק ממנה.